فوز

فوز

برای ما رضای او

 

 

ماه رمضان امسال یک سریال ضد ایرانی و ضد شیعی در راه است

وهابيون كه در دشمني با اهل بيت عليهم‌السلام، از هيچ اقدامي فروگذار نمي‌كنند و چه از طريق زباني و كلامي و چه از طريق رسانه‌اي تلاش دارند تا چهره حضرت علي‌(ع) را كه مقتدا و نماد تشيع علوي است، مخدوش كنند- با آنكه تاريخ اسلام نشان داده است هيچ‌گاه چراغ تشيع با چنين دسيسه‌هايي به خاموشي نگراييده و هر روز بر روشنايي آن افزوده مي‌شود‌- حالا در جديد‌ترين اقدام تفرقه‌افكنانه خود اقدام به توليد سريال «عمربن خطاب» با تحريف تاريخ كرده‌اند.

به گزارش خبرنگار «جوان»، «عمر بن خطاب» كه قرار است ماه رمضان امسال در شبكه‌هاي مختلف تلويزيوني پخش شود، سريالي ويژه ماه مبارك رمضان است كه اين بار نه از سوي شبكه‌هاي ايراني بلكه توسط شبكه‌اي توليد شده كه گرايش آن به جريان‌هاي وهابي و ضد شيعه كاملاً محسوس است و به همين دليل از هم اكنون بايد نگران اين محصول تلويزيوني بود؛ همچنان كه سال گذشته پخش سريال «الحسن و الحسين» باعث بروز نگراني هايي در ميان شيعيان شد.

پس از پخش سريال تلويزيوني مختارنامه و بازتاب‌هاي مثبت آن، خبرهايي از نارضايتي بخشي از جامعه تندروهاي وهابي با پخش اين سريال شنيده شد و حتي پخش آن در كشورهايي مانند عربستان نيز ممنوع شد. وهابيون تندرو كه در عربستان مركزيت دارند و در مكالمات سياسي از آنان با عنوان «سلفي ها» نام برده مي‌شود، تمايل چنداني به نفوذ و گسترش فرهنگ شيعه در جوامع اسلامي ندارند. در كنار اين عدم تمايل، استقبال مخاطبان دنياي اسلام از پخش سريال‌هايي مانند «يوسف پيامبر» و «مختارنامه» كه محصول جامعه شيعي ايران هستند، آنها را به شدت دچار هراس كرده و بر همين اساس بخشي از مقابله آنها با جهان شيعه اين روزها در «جبهه فرهنگي» شكل مي‌گيرد. جبهه‌اي كه تاكنون شاهد تحركات فراواني از قبيل ساخت سريال و راه‌اندازي شبكه‌هاي تلويزيوني بوده است و البته دامنه آن به همين جا محدود نشده است.

سريال «عمر بن خطاب»
«عمربن خطاب» از محصولات MBC است كه همزمان با پخش از شبكه‌هاي مختلف عربي، قرار است از يكي از همين شبكه‌ها به زبان فارسي دوبله و پخش شود. سريالي كه شواهد و بررسي‌هاي مختلف و نيز سابقه سازندگانش نشان مي‌دهد كه تنها قرار نيست سريالي نمايشي و داستاني باشد و در پس روايت داستان خود قصد تحريف تاريخ و نيز تحقير شيعيان را دارد

و به همين دليل ضرورت دارد تا از همين حالا، هم در ميان مسئولان تلويزيون و هم مسئولان ديگر دستگاه‌هاي فرهنگي، وحدتي براي مقابله با اين اثر و خنثي‌كردن توطئه‌هاي سازندگان آن شكل بگيرد تا مانع از تحقق اهداف سازندگان اين سريال شود كه قصد دارند با شبهه‌افكني در جامعه مسلمين ـ آن هم در شرايطي كه مسلمانان بيش از هر زمان ديگري نيازمند وحدت هستند ـ مانع از وحدت آنان شوند.
موضوع اين سريال از چند جنبه داراي اهميت است. كه يكي از آنها «فتوحات منجر به فتح ايران» است. البته تماشاي تيزر موجود از اين سريال هم نشان مي‌دهد كه سازندگان آن توجه ويژه‌اي به اين مسئله داشته‌اند و بحث فتوحات را به شدت پُررنگ كرده‌اند.

آنچه كه از تماشاي اين صحنه‌ها در نگاه اول ديده مي‌شود اين است كه پرداخت تصويري اين صحنه‌ها به شدت شبيه به سريال مختارنامه است و حتي كلاه و لباس ايرانيان حاضر در صحنه‌هاي جنگ قادسيه كه در اين سريال به تصوير كشيده شده نيز كاملاً منطبق بر الگوي سريال مختارنامه به تصوير كشيده شده است.

تقابل لشكر مسلمانان با ايرانيان و نيز شكست سهمگين ايرانيان در جنگ با لشكر اسلام از آن نكاتي است كه پرداخت انحرافي سازندگان سريال با نگاهي افراطي به‌نوعي فتوحات اسلام را به موضوع تقابل «عرب و عجم» تقليل داده و با يادآوري خاطره شكست ايرانيان، بيشتر به دنبال تحريك احساسات ملي‌گرايانه افراطي موجود در دو طرف (ايران و عرب) است.

ضمن آنكه در اين سريال به گونه‌اي زمينه‌سازي شده كه گويي انگار امام‌علي(ع) اعراب را به حمله به ايران و كشتار ايرانيان تشويق كرده است! البته در اين سريال قرار است چهره امام علي‌(ع) نيز به تصوير كشيده شود كه اين موضوع جاي اما و اگرهاي فراواني دارد.

سريال را چه كساني توليد كرده‌اند؟
نكته جالب توجه اينكه تيم سازنده اين سريال هاليوودي بوده‌اند و تمامي كارهاي فني سريال در فرانسه انجام‌شده است. اين سريال به زبان‌هاي اسلامي مختلف مانند فارسي، اردو و مالايي و همچنين زبان‌هاي زنده دنيا از جمله انگليسي و فرانسوي دوبله و پخش خواهد شد و چنين تدارك عظيم و گسترده‌اي قطعاً از برنامه‌ريزي گسترده آنها حكايت دارد.

نبايد در اين ميان از سكوت يا بي‌خبري مديران سينمايي كشورمان بي‌تفاوت گذشت. اين سريال دوسال گذشته در بازار فيلم جشنواره كن حضور داشته است، جشنواره‌اي كه مديران سينمايي ايران علاقه وافري براي حضور در آن دارندو هر ساله شاهد حضور پرتعداد و در عين حال بي‌خاصيت آنها در كن فرانسه هستيم.

اگر در همان دو سال گذشته مديران سينمايي به اين امر اعتراض مي‌كردند و نسبت به توليد و پخش آن هشدار مي‌دادند، بدون شك اوضاع در حال حاضر بسيار متفاوت‌تر بود. روزنامه «جوان»، در گزارشي مفصل در ويژه نامه فيروزه، روز دوشنبه به اين مسئله بيشتر خواهد پرداخت.

برگرفته از پورتال مصاف



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







دو شنبه 22 خرداد 1391 |
ثقلین

.شتاب کن که زود هم دیر است.
پست الکترونیک

پروفایل مدیر وبلاگ

 

موضوعات

قرآنی

روایات و احادیث

عهدین

شیطان پرستی

داستانی

 

مطالب اخیر

sms

هر روز یک آیه با تفسیر / هیچ مکانی فاقد حضور خداوند نیست!

معلم نمونه درآموزه های قرآنی

یا ابا صالح ادرکنی)عج(

چگونه امام زمان را در عمل یاری کنیم؟

قرآن، بهار، امام زمان)عج(

جملات واقعاَ...

ازدواج در چه سنی مناسب است؟

تکرار در قرآن

مبانی منشور وحدت اسلامی

انسان کامل به روايت قرآن

... بیا ...

فلسفه حجاب در اسلام چیست؟

نگاه اسلام به آشنایی بین دختر و پسر پیش از ازدواج چیست؟

دروغ

عوامل اصلی انجام گناه چیست؟

امام مهدی (عج) در قرآن

فشن اسلامي

لبیک یا حسین یعنی ..... (سید حسن نصر الله )

 

برچسب ها

قرآن (4)  مهدی موعود (2)   مائده (2)  گناه (2)  بی نقطه (2)   علی (2)   نهج البلاغه (2)  خوش آمد گویی (2)   سوره (2)   نساء (2)  لوازم ضروری برای یک جوان موفق (2)  خورشید (2)   ماه (2)  مغز (2)   قرآن (2)  

آرشیو مطالب

مرداد 1393

دی 1392

آبان 1392

فروردين 1392

اسفند 1391

بهمن 1391

دی 1391

آذر 1391

آبان 1391

مهر 1391

شهريور 1391

مرداد 1391

تير 1391

خرداد 1391

ارديبهشت 1391

فروردين 1391

 

نویسندگان

ثقلین

محمود خراشادی

کاظم عباسی

مصطفی داورنژاد

محمد اسمعیلی

محمد کاظم غفاری نژاد

مجید روشن

صادق

محمد حسن پور

جواد صادقی

محسن توسلی

حسن ذوقی

محسن سالاری

قدرت رستمی

علی اکبر خزاعی عرب

 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فوز و آدرس fowz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

مدیریت وبلاگ فوز

ع.ش.ک





پیوند ها

پایگاه جامع عاشورا

قالبهای مذهبی وبلاگ

جوانان ایرانی

طاووس اهل بهشت

ردیاب خودرو

 

دانشنامه مهدویت

پیوندهای روزانه

حمل ماینر از چین به ایران

حمل از چین

پاسور طلا

الوقلیون

 

امکانات جانبی

RSS 2.0

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 81
بازدید کل : 46169
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

فوز

آپلود عکس
مداحان
IS

 

 
 

لوگوی دوستان

 

مرجع قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin